Skåp i omklädningsbaracken

Alla är välkomna in i vårat omklädningsrum. Tyvärr har vi lite begränsat med skåp men nedan kan du anmäla intresse för få skåp när det blir ledigt. Baracken ska byggas ut för att göra plats för dubbla antalet skåp.

För att få hyra skåp på iskalla ryttare krävs att:
Du rider regelbundet på kurs, är hästägare eller skötare på privathäst. Skåpet ska användas regelbundet, du får inte låna ut ditt skåp, alltså hyr ut i andra hand. Du betalar skåpavgiften som kommer via faktura. Avgiften betalas per termin och är  200 kr för vuxna och 100 kr för ungdom under 26.

Kösystem tillämpas där de som vistas i stallet flestdagar och/eller har speciella behov har förtur.

Anmäl Intresse för skåp:

Information till dig som nyttjar omklädningen

Vi undviker att gå in med skorna på.
Stallskor kan förvaras på de svarta hyllorna eller hängas upp på anvisad plats, men observera att ingen garanti finns för alla att få plats, utan detta varierar från dag till dag.

Under sommaren städar vi baracken. Då får inget ligga framme utanför skåpen. Allt som ligger framme samlas ihop och kan hämtas första veckorna på terminen, ej hämtat kvarglömt skänks bort eller släng. Vi rekomenderar också att du tar hem och tvättar alla kläder och skor under sommaren, lämna gärna skåpet tomt då torkar vi ur det. Saker som ligget och skräpar rensas ävern under terminen.

Undvik att ha mer än 1 par stallskor framme så får fler plats. Skor kan dock förvaras i varje enskilds persons skåp. Stallskor skall ej befinna sig på de vita hyllorna som endast är avsedda för ytterskor.

Föreningen ansvarar ej för värdesaker, det är valfritt att använda lås på sitt eget hyrda skåp.

Vi får INTE mata eller ge godis till våra katter, Puma och Tiger som bor i baracken.  Men meddela gärna om torrfodret är slut, det brukar alltid stå framme.

Uppsägning av skåp
Skåphyra kan av den enskilde skåphyraren sägas upp omedelbart, däremot sker ingen återbetalning utav redan betald terminsavgift. Skriv i ett mejl att du vill säga bort ditt skåp till iskallaryttare@gmail.com.

Vid uppsägning utav skåp från föreningens sida kan detta ske med omedelbar verkan om reglerna för att ha skåp ej uppfyllts. Du meddelas via telefon och notis på skåpet  med 2 veckors varsel, så du hinner tömma skåpet.